lördag, februari 13, 2010

Rådjurens vän!

När jag och Hanna körde genom sörmjöle såg vi en bil stå med med varningsblinkers (i slutet av sörmjöle) så vi tänkte köra om men såg då att det sprang runt 2st RÅDJUR på vägen. Dem hoppade över mitträcket och sprang mot friheten på andra sidan vägen dock så stog det ett viltstängsel där. Dem var helt skräckslagna och jag såg bara paniken i deras ögon, dom ställde sig och tryckte med huvudet mot stängslet och försökte ta sig igenom.

Djurvän som jag är så ringde jag 112 som sedan kopplade om mig till polisen.

- Ja det är Polisen.

- HEJ! Ni måste skicka ut någon som kan hjälpa två rådjur som är på fel sida av viltstängslet i slutet av sörmjöle. Dem har panik och springer fram och tillbaka på vägen (överdrev lite :P )

- Vi ringer vägverket så får dem skicka ut en varning.

- Va? Men ni måste ju ringa någon som kan hjälpa dem, det är ju viltstängsel på båda sidorna av vägen!

- Vi ringer ut en varning

- Men kan ni inte ringa ut nån jägare eller nån som kan hjälpa dem?!

- Nej tyvärr


Helvete så förbannad jag blev! STACKARS RÅDJUREN! :( Dessutom så den enda "varningen" som sändes ut var på vk´s hemsida! Dem varnade inte ens på radion!!!! ^^

2 kommentarer:

  1. stackarna!! :( de kunde ju inte komma nånstans ju... hoppas det löste sig för dom!

    SvaraRadera
  2. Åh min lillasyster, en sån hjälte!
    *STOLT*
    jenny

    SvaraRadera