fredag, februari 12, 2010

Läs och häpna!

Hade tråkigt en kväll och var inne på hastnet och kikade runt och såg att folk lägger ut "annonser" där om att dem söker jobb/praktik som hästskötare osv. Så jag la ut en "annons" på angående att jag söker jobb som hästskötare. Skrev ihop lite kort om mig själv och la upp det. Dagen efter var det 2st som ringde och flera som maila, alla var dock lååååångt ner i södra sverige och svarta jobb. En av dem som ringde höll till i dalarna och hon var verkligen super trevlig och förstående över att jag inte kunde flytta så långt (dock så va även detta ett svart jobb).

Den andra kvinnan som ringde kom från Skåne, hennes man hade tydligen varit med i landslaget för hoppning. Hon erbjöd mig att komma ner och bo hos dem, jag fick ta med mig både min hunden och häst.

- Jag har pratat med min man och vi vill jätte gärna att du kommer ner och jobbar här hos oss. Du får självklart ta med dig din hund och din häst och du får bo här på gården. Sen får du möjlighet att träna för min man med din häst, det är en super chans att utvecklas!

- Det låter helt underbart! Synd bara att ni finns så långt bort, hunden och hästen är ju inga problem men det är ju det att jag har pojkvännen här uppe...

- Ääähh skit i honom ta med dig hästen och hunden och kom hit!

- Haha.. ja kanske det men jag vet inte riktigt..

Sen babblade vi lite om deras hästar som tydligen gick 150 hoppningar...

- Själv så har jag en travare som jag håller på att utbilda, han är riktigt duktig både på att hoppa och ta galoppen.

*Lååååååång tystnad...*

- Jag räddade honom från slakt så jag skulle aldrig kunna göra mig av med honom..

- Jasså.............

*Låååång och spänd tystnad...*

- Men du kan ju gå in på vår hemsida och titta, men jag förstår ju om du inte vill flytta. Tänkte eftersom att du har pojkvännen och allt där uppe..

--------------------------------------------------------------------

ÄR DET INTE SJUKT!!?

Jag var inte välkommen längre för att jag har en Travhäst. Fyfan så arg jag blir, kan inte halvblods/rid människor någon gång ACCEPTERA att travare kan vara ridhästar??? Blev riktigt förbannad, sårad och chockad på en och samma gång då hon sa det. Usch så less jag blir.....

1 kommentar:

  1. Man kan inte bry sig om såna människor.

    Skulle man bry sig om allt sådant så blir man bara ledsen.

    SvaraRadera