onsdag, februari 03, 2010

Hopp!

Gonzo och Sofia i början av hans hopp"utbildning"


Idag har jag och Gonzo hopptränat lite hemma på ridbanan med hjälp av Anna :) Gick hyffsat bra med tanke på att han inte har hoppat på länge. Märktes verkligen att han saknat det! Dock tog hans energi slut ganska fort ;P Hoppade mest bara i trav för att lära honom att det faktiskt går att hoppa i trav och inte enbart i galopp. Gick riktigt bra på slutet och han skötte sig super. Anna fick också hoppa några språng för att känna på honom :)

Imorgon ska min medryttare ta Gonzo och ikväll ska jag och älsk plocka ut motorn ur min bil..suck.. Nu väntar jag bara på att älsk ska komma tillbaka med bilen sen bär det av till stallet igen. Ska betala stallhyran och skoningen och även byta täcke på Gonzo. Han blev ju så svettig efter hoppningen så :P


http://www.youtube.com/watch?v=R7LULuB-v2M
http://www.youtube.com/watch?v=I43YNz3unuA

Filmerna är från min och Gonzos första hopptävling, är riktigt nöjd med honom han skötte sig verkligen jätte bra! Gick inte lägga upp filmerna så att dem gick att se direkt på bloggen så var tvungen att lägga in länken :/ Hoppas ni orkar titta ändå och lämna gärna kommentarer! :)

1 kommentar:

  1. Såg fint ut på filmerna, synd med vägran på 60 bara.
    Va är det för ras på din häst? :)

    SvaraRadera