tisdag, februari 16, 2010

Häst påkörd av bil

Satt och kikade runt lite på ridsports hemsida och såg denna nyhet. Kan bara tänka mig paniken ägarna måste ha fått usch vilken mardröm.
För någon månad sen var Gonzo ute på äventyr på storvägen utanför vårat stall, tror aldrig jag har varit så rädd i hela mitt liv (förutom då Molly drabbades av magsäcksomvridning). Peter sprang efter Gonzo som hade lite försprång och jag tog bilen och körde efter dom. När jag kom ut på vägen så stog det två bilar stilla på vägen och Gonzo vände om och travade tillbaka till Peter som fick tag i honom. Han hade bara hunnit ca 150m innan han insåg att det inte var så kul att springa på storvägen.
Nu undrar ni säkert hur detta skedde, det ska ni få veta. Jag tabbade mig riktigt ordentligt kan jag lova. Hade sadlat och tränsat och var redo att fara ut och rida men bestämde mig för att fota Gonzo först. Men det tyckte inte han var nå roligt så han drog, Gonzo som aldrig brukar sticka. Han brukar alltid stå kvar snäll som en som hundvalp och bara titta på en. Men inte denna gång.. En sak som är väldigt säkert är att jag VERKLIGEN har lärt mig av mitt misstag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar