måndag, december 07, 2009

Helgen

I helgen for jag, Peter och Molly till Norrmalm och hängde med Jessica.

När vi kom dit höll jag lektion för Jessica, i början var det väll inget att hurra för(alltså hur Mayenne gick och hur Jessica red). Men jävlar i slutet var dem sjukt fina tillsammans!! :D Jag är fan en bra tränare tro det eller ej!

Sen gjorde jag något jag kommer ångra för resten av mitt liv. Jag bestämde mig för att prova sitta upp och trava av Mayenne. Om jag säger såhär VI PASSAR INTE IHOP! Alltså helt ärligt det gick åt h*lvete! Jag tror aldrig någonsin det har gått så dåligt för mig att rida en häst någonsin. Helt sjukt att Jessica rider henne så bra som hon gör. Förstår inte hur hon kan ^^

Nog tror jag att det skulle gå bättre om jag red henne några gånger till och lär känna henne, men ursch säger jag bara! Träna Jessica och Mayenne kan jag göra men rida Mayenne...ingen kommentar.
--------------------------------------------------------------------------

Idag for jag ut och red Gonzo. Han fick på sig skor och brodd igår så nu kan jag ÄNTLIGEN rida honom igen. Han har bara skrittat hela förra veckan så idag blev det bara skritt och trav. Var ute i 35min och han var Pigg! Men skötte sig riktigt bra. Förstår inte hur jag kan rida Gonzo så pass bra jämfört med Mayenne. Gonzo och jag är ju som värsta Grand Prix ekipaget tillsammans :P Ok, kanske inte riktigt men nästan ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar