måndag, december 28, 2009

Ännu ett veterinärbesök...

Nu har vi varit till veterinären igen, dock med Snowie denna gång. Han var i slagsmål förra veckan och fick tydligen ett sår ovanför ögat som vi inte upptäckte. Efter några dagar blev han lite svullen men det gick ner rätt mycket. Men nu dem senaste dagarna (medans jag har vart i Luleå med Molly) så har han tydligen dragit undan sig rätt mycket och inte varit sig själv. Så jag ringde till veterinären idag och vi fick komma in med honom på en gång.

När vi kom dit tog veterinären fram ett skalpellblad och medans jag höll i Snowie så skar hon upp bölden och ut sprutade det var! Det var det äckligaste jag varit med om!!! Det var hur mycket var som helst tro mig. Det rann nästan ner på mina händer, USCH säger jag bara! Sen efter nån sekund så kom stanken från såret och varet, jag höll nästan på att spy fick världens kväljningar!

Nu har vi som ett litet djursjukhus hemma, både Snowie och Molly går nu runt med tratt :P
Här får ni lite bilder :)


Snowie innan vi åker till veterinären

-"-

Efter att vi tömt ur allt var

Peter börjar vara less på att vara hos Veterinären

Mamma superglad över att betala räkningen ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar