onsdag, december 16, 2009

2 hästar



Idag har jag både ridit Gonzo och Strimma. For ut barbacka med Gonzo, blev bara en kort ridtur. Han var så sjukt fin! Travade nästan bara, tog en höger galopp och en vänster. Det är helt otroligt hur mycket han har utvecklats på så kort tid :) Han bar verkligen upp mig i traven, dock måste jag jobba lite mer på halvhalterna och hålla en stilla och stadig hand. Men det blir bättre och bättre för varje gång :)

Sen red jag till Annas stall där Peter fick ta över Gonzo och rida hem honom och göra honom färdig i stallet och sen släppa ut honom.Själv så hoppade jag upp på Strimma (även henne red jag barbacka), jag kände helt seriöst inte igen henne. Sist jag satt på henne gick det rent utsagt åt helvete men nu gick det faktiskt riktigt bra. Skrittade bara och travade pyttelite men är riktigt nöjd med henne. Anna har verkligen gjort ett bra jobb med denna häst. Minns fortfarande då vi for och hämtade hem henne, hon kunde inte ens skritta!! Nu sökte hon sig framåt och neråt och arbetade bitvis riktigt bra :)

1 kommentar:

  1. :D behövs verkligen höras det där :D kul att höra att något har gått framåt :D // Anna med galna hästen haha

    SvaraRadera