onsdag, april 14, 2010

JAG FÖRSTÅR INTE

Om det är något jag inte förstår mig på angående vissa hästmänniskor är varför dem har täcken på hästarna när det är 10+ i skuggan, typ 20 i solen. Har sett flera hästar som går med vinter och innetäcke på sig ute än. Idag såg jag en häst som hade fått åka finka med stängd lucka och ett 300grams innetäcke på sig. Efter kanske 15 min blir hästen urlastad (ur finkan som står i solen) och tas ut i den gassande solen och har fortfarande på sig samma täcke. Efter typ 30min skulle jag åka vidare och hästen står fortfarande i den gassande solen med samma täcke... Shit jag fattar inte..

Ok att vissa hästar är känsliga mot kyla och får ont i ryggen (Gonzo är också sån) men det känns som att 99.9 % av alla hästar man ser har nog inte det problemet. Men men vissa vill visst ha täcke på sina hästar fastän att det är så pass varmt så det är väll bara att acceptera :P

1 kommentar:

  1. jag håller med dig!! blir ju snarare värre av att ha täcke på när det är så pass varmt ändå!!

    kalle går naken givetvis när det är sånt här väder :D

    i vårt stall var på morgonen 3 av 9 hästar nakna. tror dock att det är 6 av 9 nu som är nakna. de resterande 3 lär nog ha täcke på sig mitt i sommaren också :S

    ställ gärna en fråga i min frågestund:
    http://kaloescha.blogg.se/2010/april/fragestund.html

    SvaraRadera