söndag, april 11, 2010

GÅRDAGENS RIDPASS

Gonzo med sitt nya träns
Idag ska Gonzo få vila så jag tänkte att jag kunde skriva lite om gårdagens ridpass. Igår invigde vi hans nya träns och han blev sååå snygg i det!! Sen for vi ut i det fina vädret och mitt mål var att tömma honom på överskotts energi eftersom att dagen innan var han helt galen och drog bara upp huvudet och sprang på. Hur som helst så red jag till Norra böle på vägen dit blev det mycket trav sen när vi kom dit så körde vi ganska mycket galopp och fattningar tränade vi också på. Han skötte sig jätte bra och tog höger galoppen nästan varje gång jag bad honom om den. Blev också en vända ner till vattnet och genom byn, tror jag lyckades rätt bra med att tömma hans energi då jag till och med kunde ha länga tyglar fatta galopp, galoppera och sakta av :P Man kan nästan säga att vi körde galopp/konditions träning igår och det var ett väldigt lyckat pass!



Efter ridpasset

Svettig häst

1 kommentar:

  1. åh oki :)

    snyggt tränset var på, fast jag hade velat få upp nosgrimman 2 hål, eller 1 iaf hihi :) men gonzo passade verkligen i dom guld-pluttarna eller vad det heter :)

    SvaraRadera