onsdag, april 28, 2010

DRESSYRTRÄNINGEN

Nu ska ni få höra det jag lovat er länge, nämligen hur det gick på dressyrträningen.

Det började med att jag värmde upp honom själv nere på "volten" han skötte sig jätt fint och var hur trevlig som helst att rida. Sen kom Sara och höll lektion för mig, det gick riktigt bra! Han var lite små seg på att komma fram i trav bara, men jag fick honom att jobba på jätte bra. Sara pressade oss ett bra tag eller ja egentligen typ 45-50 min men det kändes som att jag ridit 2 veckor i sträck. Haha hon är verkligen en skit bra tränare för mig och Gonzo både han och jag var helt slut när vi var färdiga. Och vet ni vad!!! Gonzo tog högergaloppen DIREKT precis som sist. Helt sjukt ^^

Efter galoppen hade jag nollkoll, var helt slut efter att ha ridit lätt så pass länge och det va så himla skönt att få sitta ner i galoppen. Haha helt sjukt :P Sara tyckte att både jag och Gonzo red mycket bättre än sist. Vi tränade mest på att han skulle hålla balansen själv så jag fick släppa efter tyglarna riktigt ordentligt till och från. Sen tränade vi även på samlingar med hjälp av sitsen och red ganska mycket 8volter också. Jag är så himla nöjd med träningen, har fortfarande ett stort leende på läpparna :D

Att tänka på från träningen:

  • Var lätt i handen och låt honom hitta balansen själv och bära upp sig
  • Träna upp min egna balans
  • Variera övningar
  • Glöm inte bort att rida med ytterskänkeln!! :P

Förbättrade saker sen sist:

  • Mycket bättre tygellängd
  • Aktivare sits och skänklar
  • Bättre takt och tempo

1 kommentar:

  1. fy vad kul att det går så bra på träningarna! och det SKA va jobbigt :P ibland är jag helt död när jag tränat, haha! :D

    SvaraRadera