lördag, januari 23, 2010

Stallet

Anna och Erik kom och hämtade upp mig sen for vi först till deras stall och mockade och tog in hästarna och sen vidare till Gonzo. Hade lovat Anna att hon skulle få rida honom då han är lite mer välutbildad än hennes häst.

Så Anna satt upp och red till ridbanan och började trava, själv tyckte jag att det såg förjävligt ut då hon red så jag satt upp själv för att känna efter. Men tro mig för en gångs skull var det INTE ryttarens fel, han gick minst lika dåligt då jag red honom. Så fort jag bad honom att börja trava så fattade han galopp och låg på som tusan! Till slut bestämde jag mig för att nån galopp ändå, i början sög han bara tag i bettet och drog iväg, sparkade bakut osv. Men sen efter ett tag började han lyssna tillbaka så då fick Anna hoppa upp igen och trava av honom.

Och tro det eller ej han blev en helt annan häst, rättare sagt han blev sitt vanliga jag igen! Märks att han har saknat att galoppera och är less på att bara skritta och trava. Så imorgon ska jag låta honom länga ut galoppen så kanske han går att rida i fortsättningen. Idag var det nästan gränsfall att det gick att rida honom över huvudtaget för att han var så pigg. Tydligen hade han varit jätte pigg igår då min medryttare red honom också :P

Men han är söt ändå mitt lilla hjärtegryn! :]


1 kommentar:

  1. Sv: okej, tävlar du något med den eller? vad är det för hund du har?

    SvaraRadera