onsdag, januari 20, 2010

Snowie lyckas..

Hälsade på min mamma idag och upptäckte då vad Snowie lyckats med. Som ni kanske minns så för någon vecka sen hade vår kära gangster katt Snowie varit med i en catfight och blivit klöst ovanför ögat vilket resulterade med en infektion och veterinärbesök. Efter det fick han gå på penicillin i någon vecka. Hur som helst har han tydligen blivit spöad igen, men denna gång över det andra ögat. Han har ett "hål" som var fullt med var i. Har hur som helst fått ut allt var och rengjort och klippt bort pälsen runt om.

Nu ser det ut som att han har två djävulshorn! haha stackare! :P Satte även på honom tratten just innan jag for, efter typ 5-10 min ringde min mor och frågade om jag verkligen hade hett på honom tratten (vilket jag hade gjort och dessutom knytit fast den riktigt hårt), han hade nämligen inte på sig någon tratt längre. Han är verkligen en mästare på att ta av sig tratten! ^^

Hoppas verkligen att han inte river upp det nu eller är där med tassarna, får se om det blir ett besök till veterinären senare :P





7 kommentarer:

  1. Naw stackars kisse :P:/

    sv; Åh tack, ja hon är min egna :):)

    SvaraRadera
  2. sv; Jag har en egen ponny och en häst :) Sen har jag även en ponny på tillridning och försäljning, så man kan säga att jag har tre stycken ;) Har du nån häst? :)

    SvaraRadera
  3. sv; Haha jo men alltså är det din egna ;)? eller lånar du den eller så

    SvaraRadera
  4. sv: jag gillar dom till vänster mest =P

    SvaraRadera
  5. å dom är så söta på nått sätt i sina trattar. min kisse blev tuggad på av hunden för nån sommar sen och fick ha tratt då. det såg så gulligt ut. men stackarn försökte komma in under soffan fast tratten tog ju i hela tiden så det gick inte så bra!

    SvaraRadera
  6. Awww, stackars katt. =/ Hoppas han mår bättre snart iallafall. =)

    svar: Ja, tack! :'D

    SvaraRadera
  7. Amen snowy!!! Herregud. Nog dags för honom att acceptera att han är för gammal för sitt revir...

    SvaraRadera