måndag, november 09, 2009

Dagen som gått

Denna dag har varit lååååååååång...

Började med att jag vaknade imorse av att mamma knackade på dörren och sa att det var dags arr stiga upp (klockan va 12.00). Steg upp och gick ut med Mollsan sen for vi till min Mormor och Morfars grav och satte dit nya ljus och gjorde fint åt dem :)

När klockan var typ 14.30 började min resa till stallet. Just innan jag kom till Stöcke ringer Anna och ber mig hämta henne i Norrmjöle då hennes fyrhjuling inte startade. Snäll som jag är börjar jag min resa dit. När jag precis har passerat Strömbäck så dör bilen av vilket berodde på soppatorsk ^^ :P

Hade som tur var en reservdunk i skuffen som jag tankade i. Sätter mig och ska starta bilen men den total vägrar. Sen händer det värsta som kan hända Strömmen tar slut i batteriet!!!!! Ringer Peter som kommer för att ge mig start hjälp eftersom att inge IDIOT JÄVEL stannar fastän att man har hett ut en varningstriangel och står utanför bilen med varningsblinkers på och öppen huv!!

Hur som helst så fick vi inte igång bilen så det var bara att köra in till stan och lämna peter och sen ta mammas bil till Norrmjöle för att hämta Anna och sen fara ut och rida. Idag blev det bara en skrittur barbacka ut i mörkret.

Sen var det bara att åka tillbaka till stan hämta Peter och tanka upp reservdunken igen. Kom fram till likbilen och tankade i 5 liter till. Sätter på startkablarna men då brinner dem, vilken skit alltså!! Så då var det bara att hoppa in i Forden köra tillbaka till Annas stall, låna startkablar och åka tillbaka och försöka igen. Men denna gång startade bilen på en gång och kablarna klarade sig.

NU är jag äntligen hemma i min säng! Ska bli skönt att få sova kan jag lova! Min resa till stallet som brukar ta 15-20 min tog idag nästan 3 TIMMAR

2 kommentarer:

  1. Oj jäklar va drygt :O Jag hade varit så less så jag hade nog inte ens ids rida.. eller jag hade typ resonerat som så " Det är INTE tänkt att jag sak rida idag" Haha

    SvaraRadera
  2. Haha jamen jag hade ju lovat Anna att rida ut med henne såååå ;P

    SvaraRadera