måndag, april 20, 2009

Lördag, Söndag och Måndag

Så här blir det tyvärr då jag inte är hemma och har tillgång till dator men nu börjar vi....


Lördag:

Steg upp runt 09.30, fikade och gick ut med Molly. Sen for jag och Peter in till stan med hans föräldrars bil och hämtade en baklucka från en 745:a. Resten av dagen spenderade vi till att få lös själva lås/öppnings anordningen från den bakluckan, för att sedan montera fast den på våran baklucka. Och efter en hel del slit så fick vi det att funka :)

Så nu kan jag släppa in Molly i bilen genom att öppna bakluckan och inte genom att fälla ner baksätet! Underbart skönt både för hon och för mig!


Söndag:

Dagen började med att jag och Älsklingen körde in till SURF för att möta Gabban och ta emot en sadel. Sen for vi hem till min mor lagade lite mat och sen bar det av till SURF igen. Hämtade finkan körde och hämtade Gonzo som var cp pigg och inte kunde stå still då jag skulle he på honom transportskydden. Hur som helst så lastade vi honom och körde in honom. Sadlade honom och skrittade och travade några steg på ridbanan ute. Men han var helt galen, allt var farligt. Traktorerna, vattenpölarna, människorna, pallen ALLT!!!

Sen var det jätte farligt då sadelprovaren skulle lägga på honom sadlar... Blev lite less på honom men efter ett tag lugnade han ner sig och blev sig själv igen. Ingen sadel som hon hade passade honom, dock sadeln som jag lånade av Gabban tidigare på dagen låg rätt så bra på honom. Men jag är iaf glad för att hon tyckte inte att min sadel som jag har nu var nå farlig alls så länge jag har kilpadden. Så det får vara min tillfälliga lösning tills jag hittar en ny hoppsadel.

Sen var det dags för hoppträning, Gonzo var fortfarande helt vansinnig. Gick fint då jag red för mig själv men så fort vi red mot hinderna blev han super taggad. Och han låg på så sjukt mycket så att jag knappt orkade hålla honom ( Det har aldrig hänt förr!! ^^ ). Han som brukar vara så mjuk och fin i munnen. Hur som helst så avslutade vi träningen fint på en linje som vi travhoppade, han lyssnade tillbaka och drog inte iväg något så då gav jag mig. Sen efter träningen då jag stog och pratade med Rebecka om honom så stog han och somnade :) Sötnosen min! :)


Måndag:

Fixade en ny spolarvätske pump så nu har vi sprut både på framrutan och bakrutan! Vilket underlättar en hel del :) Sen for vi till Gonzo, red ut i skogen barbacka med honom och skrittade så han skulle få röra på sig efter träningen och inte bli stel. Han var lite busig i början men sedan blev han sig själv igen och blev en ängel :) Var ute och skrittade i ca 30 min och Gonzo tyckte inte om att det var lerig och han sjönk ner lite. Han är så söt! :)

När jag kom hem åkte jag lite inlines med Molly, kände mig riktigt duktig!

Sedan kom mina systrar förbi och umgicks lite med mig och mamma, var riktigt trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar