torsdag, april 16, 2009

Förlåååt

Förlåt allihopa för att jag inte har varit så aktiv i min blogg den senaste.......Veckan :P Har faktiskt tänkt skriva men det har som bara aldrig blivit något av. Men nu ska ni få höra lite av vad som har hänt dem senaste dagarna.

Fredags:

Gonzo stod idag igen, han hade 37.7 i temp (hans vanliga temp är 37.3). Hur som helst så pussade jag lite på honom och vårstädade lite bland mina saker i stallet (blev dock inte så stor skillnad men).

Jag och älsk satt och ruttnade hemma hos mig. Angelica skulle ju hänga med oss men det blev inte av som vanligt med den kvinnan :P Sen ringde Danne och hörde om vi ville hitta på något vilket vi självklart ville. For till VK och hälsade på Sofias pappa. Det var riktigt trevligt. Hängde där några timmar sen drog vi hem för att sova :)

Lördags:

Klev upp 07.45 gick ut på en promenad med Molly. Sen liftade jag och älsk med Sandra till Hopptävlingarna i Vännäs. Bebop var en surkart men han är söt ändå :) Älsklingen min satt till och med upp och skrittade honom åt Sandra en sväng!

Sen när vi kom hem så var det bara att göra sig iordning och dra till Isa och Berra som hade inflyttningsfest. Var rätt så trevligt faktiskt :) Och bålen var mer än god! ;D

Söndags:

Skrittade Gonzo idag och tog några travsteg, han var på hugget kan jag lova! Då är det inte kul att sitta barbacka på honom :P haha

Sen for jag och Älsk runt stan som idioter och letade bingolotter. Tillslut hittade vi en som var ev vinst gånger 2! KUNG tänkte vi! Sofie kom förbi och vi började vår bingolotto kväll. Var hur nära som helst att vinn en resa till Thailand, och 500kr (gånger 2 ;D ) men näe självklart vann vi inget! :(

Måndags:

Köpte en kilpadd av Martina som gick på Forslunda, gav 30 kr för den så det var billigt och bra. Önskar dock att jag inte behövde någon. Men har inte så mycket till val tills jag hittar en ny sadel. For på ÖB och bytte ut Gonzos regnhalstäcke till en storlek större sen for vi hem igen. Älsk for hem till Hörnefors och jag blev kvar lämnad helt ensam. Men det var bara att göra det bästa av situationen dvs tv och korsord! :D


Tisdags:

ldag kom Jessica in till stan och hängde med mig, hade sjukt kul kan jag lova! Hämtade först upp henne på stan där Jessica bjöd på mjukglass med kola topping! Sen bar det av till stallet där jag fick rida lektion för Jessica, helvete så hon plågade mig! Och höll på att svettas ihjäl av värmen från solen! Sen fick fick hon sitta upp själv och plågas. Blev bara skritt och trav arbete men han tyckte att det var jobbigt kan jag lova!! Sen for vi på ÖB och Granngården ( JESSICA : Öööööööööööööööööööööööbb? ;D hahah ) . Sen hem till mig och äta nudlar och leta bananer. Just innan 19.00 körde jag ner henne till bussen och sen hem igen och leta bananer ;D

BTW!
När vi gick mot stallet så såg jag något konstigt sticka fram under snön, och tro det eller ej det var mitt försvunna hopp spö!! :D


Onsdags:

Stor Städade HELA lägenheten, mitt rum ser inte ens ut att vara samma rum. Dammsög hela lägenheten och slängde ut alla mattor. Tvättade golven, tvättade bort ALL tvätt inklusive Mollys bädd. Sen satt jag bara inne och letade bananer.

Så nu så är allt skinande rent! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar