lördag, juni 12, 2010

DAGARNA SOM GÅTT

Fredag: Han gnäggade inte när jag kom in i stallet på morgonen utan stod bara helt tyst och såg inte ut att må bra han hade inte heller ätit upp allt hö. Gonzo var uppsvullen i hela benet, såg ordentligt hängig ut och när jag tog tempen låg han på 39 grader. Ringde till vet och hon skrev på en gång ut antibiotika. Han får nu en spruta Metamec + två sprutor med antibiotika per dag. Han visade ingen mer hälta när jag var ute och gick med honom.



Lördag(Idag): Möttes av ett livligt gnäggande i morse, han slängde med huvudet och gick runt i boxen. Ett leende kom direkt på mina läppar. Tempade honom och hans temp låg på 37,4 grader ( han brukar ligga på 37,3). Svullnaden hade gått ner en aning och gick ner ännu mer efter vår promenad. Han hade ätit upp allt sitt hö, varenda strå som han brukar :)

Efter att jag hade släppt ut honom i hans sjukhage gick jag för att hämta Grappen och Gonzo gnäggade flera gånger efter Grappen :) Han verkar må otroligt mycket bättre nu och han böjer knät mer än vad han gjort tidigare.

1 kommentar:

  1. skönt att medicinen verkar funka!!! vet du varför han blivit svullen?

    SvaraRadera