fredag, maj 15, 2009

Dressyrträning


Dagen började med att jag steg upp klockan 7 , körde in till stan med Älsk, Malin, Johan och Moa i bilen. Släppte av Älsklingen på jobbet och följde med resten av bihanget till sjukhuset där Johan hade tid hos Logopeden. Gick riktigt bra faktiskt! :)

Sen körde vi in till stan och jag sprang in på Ur och Penn och lämnade in ett cv och ett personligt brev. Nästa stopp blev Scandic med ännu ett cv och personligt brev :) Efter det bar det av tillbaka till Hörnefors. Släppte av Johan på dagis och körde hem Malin och Moa. Sen svängde jag förbi lägenheten tvärt och tog mig en potion nudlar :)


Efter att ha fått sitta ner i 5 min? Så bar det av igen, till Norrmjöle hälsa på Anna och hundarna och sen vidare till stallet där jag mötte upp min medryttare. Vi mockade och gjorde färdigt stallet sen klippte jag Gonzo´s man och gjorde honom iordning för ridturen. Jag agerade ridlärare och Lisa var min elev :D Tvingade henne att rida i dressyrsadeln med Långa läder! Det gick riktigt bra för henne! Lektionen höll hus på åkern och hon red honom super bra, han var rätt så slö idag men till slut så fick vi lite fart i rumpan på honom. Höger galoppen var lika jobbig som vanligt men nån fattning blev skaplig iaf.


Nu sitter jag hemma hos min mor och ska gå ut på en promenad med Molly längs älven :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar