tisdag, november 15, 2011

Veterinärresultaten

Åkte som sagt in med lill Mollsan till veterinären och lovade er att jag skulle berätta hur det gick sen. Men har haft så fullt upp så jag har helt enkelt inte hunnit. Men nu tänkte jag ta mig tiden att berätta.

Vi åkte egentligen bara in för att kolla hennes klåda men passade även på att kolla ögonen, öronen (hon har någon gegga/svamp), hjärtat och höfterna.


Klådan : Mest troligen rävskabb då en annan hund i stallet har det så nu är hon behandlad men har inte lagt märke till någon stor skillnad än så länge.


Höfterna: Hon har lite ont men inget speciellt med tanke på att hon är en stor hund på 10år med C och D-höfter.


Ögonen: Något grådaskiga och aningens försämrad syn. Dock inget allvarligt. Vet trodde att det kanske var så att hon har svårt att se konturer i mörker men inte något mer än så.


Öronen: Tog prover och kollade i mikroskop minns inte riktigt vad hon kom fram till men iaf att det var jästsvamp och något mer. Så nu tvättar jag hennes öron 2ggr/dagligen med Epi-Otic och sen droppar vi med Surolan.


Hjärtat: Slog på fint! Inga blåsljud eller liknande.


Nästa vecka ska vi tillbaka till vet och kolla hur öronen ser ut då och förhoppningsvis sätta in kortisondroppar. Ska även låta dem lyssna på hur hon andas när hon blir uppjagad. Det låter nästan som att hon har astma. Jätte otäckt verkligen! Så ska se till att dem kollar upp det ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar