måndag, februari 14, 2011

Cp Gonzo..

For ut för att köra Gonzo igår, jag älsk och Johan lånade en rockard och for ut. Ena sekunden var Gonzo precis som vanligt och andra sekunden dampade han jävel. Han började sparka bakut och det var inte några små sparkar utan han tog i riktigt ordentligt. Det nära flera gånger att han skulle få benen över skaklarna (han sparkade ca 2dm ovanför dem). Älsk och Johan hoppade ur vagnen medans jag satt kvar och försökte driva honom framåt vilket inte gick så bra. Tappade tömmarna som åkte mellan bena på honom och gick av.

Så jag hoppade ur vagnen och fick tag på vänstertömmen och drog så mycket jag orkade till slut lugnade han ner sig och jag kunde ta tag i båda tömmarna och leda honom. Så jag ledde honom en bit sen hoppade jag i vagnen igen och körde. Gjorde halt var femte meter, han var så himla pigg/stressad/uppjagad så han kunde knappt stå still.

Väl tillbaka i stallet kollade jag igenom honom och kände och klämde men han klarade sig helt oskadd som tur var och varken jag älsk eller Johan gjorde oss illa heller. Till och med vagnen klarade sig, snacka om tur i oturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar