lördag, oktober 24, 2009

Hopptävling

Idag var jag och Gonzo med på våran första tävling tillsammans någonsin!
Han var lite spänd i början då vi värmde upp med sen blev han hur fin som helst. Inte ens publiken var läskig!! :)

Började med att vi hoppade 60cm, han låg på rätt mycket och var supertaggad. Dock så slarvade jag med att rama in honom på fjärde hindret som var en oxer. Det resulterade i att han vägrade(drog till vänster om hindret), vilket var helt och hållet mitt fel! :/ Annars var han jätte fin!

Efteranmälde mig till 70cm där vi var första startande. Han var supertaggad då vi hoppade fram och lika så hela banan. Tyvärr så lyfte han inte riktigt på bakbena på andra hindret så där fick vi ett nedslag. Resten av hinderna hoppade han perfekt och han höll en förvånadsvärt lugn galopp genom hela banan.

Det blev ingen rosett för våran del men jag super nöjd med honom verkligen!!!

STOLT MATTE! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar